ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ
ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Хто осягає нове, лелеячи
старе,
той може бути учителем
Конфуций
Конфуций
У статті розглянуто місце та роль хмаро-орієнтованого навчального
середовища. Розкрито системний аналіз
основних переваг хмарних технологій. Акцентовано увагу на приклади
використання хмарних технологій на уроках виробничого навчання.
Комп’ютер та Інтернет безповоротно увійшли у життя наших
учнів, тому ігнорувати ці засоби в нашій роботі ми не маємо права. У науковій
та педагогічній спільноті активно
обговорюються питання оптимального використання Інтернет - технологій з метою
забезпечення молодих людей високоякісною освітою. Хмарні технології радикально
змінюють навчальні заклади, навчально-виховний процес, суть освіти та її
доступність. В даний час навчання учнів
неможливе без використання сучасних технологій.
Хмарні
технології дають можливість здійснювати інтерактивне онлайн-консультування
учнів у викладача та миттєво отримувати відповіді на запитання. Використання хмарних технологій у
навчанні надало можливість зробити еволюційний крок до надання навчальному
процесу більшої гнучкості, відкритості та мобільності. Ці засоби навчання
надають можливість для збільшення групових форм навчання. Вони надають вільний
доступ до власних збережених матеріалів і документів, використання відео, аудіо
файлів безпосередньо з Інтернету (без додаткового завантаження на комп’ютер),
проведення уроків, тренінгів, круглих столів; нові можливості для організації
досліджень, проектної діяльності, вебінарів, інтегрованих практичних занять,
лабораторних робіт.
Отже, у час стрімкого розвитку
інформаційно-комунікаційних технологій та активного впровадження їх у всі сфери
життєдіяльності людини, у тому числі й освіту, ми повинні крокувати у ногу з
часом і використовувати запропоновані нам технології, тим паче, коли новітні
технології дійсно покращують систему освіти в цілому. Використання хмарних
технологій у навчальному процесі повинно стати побудовою динамічно -
навчального курсу, а це, в свою чергу, сприятиме зацікавленості, активності та
самостійності учнів. Вже давно доведено, що кожен учень по-різному засвоює нові
знання. Раніше викладачам важко було знайти індивідуальний підхід до кожного
учня. Тепер, з використанням комп'ютерних мереж, учні отримали можливість
подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити
кожного учня. Хмарні технології є однією з найбільш затребуваних і цікавих тем.
Дійсно, технології стрімко розвиваються, тому навчальний заклад не повинний
залишатись осторонь.
Хмарні технології - це технології
розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються
користувачеві як Інтернет-сервіс.
Існує ще одне поняття «хмара» – це нова
технологія використання серверних ресурсів.
А також є поняття хмарні обчислення –
це новий підхід до організації обчислювального процесу, що передбачає
розподілену віддалену обробку та зберігання даних. Хмарні технології мають багато видів модулів
При застосуванні хмарних технологій
немає необхідності встановлювати на всіх комп'ютерах дорогі програмні продукти.
Одним із основних видів хмарних технологій є модуль Програмне забезпечення як сервіс (SaaS)
- це надання доступу до програм, запущених на віддалених серверах, через
веб-браузер. Згідно SaaS-концепції, користувач ніби
бере продукт в оренду (зазвичай відповідні сервіси є безкоштовними), причому
використовує тільки ті функції програми, які йому потрібні.
Зручними у використанні є хмарні сервіси Google:
-
Диск Google,
-
документи Google.
Диск Google – це більше, ніж
просто сховище файлів.
Завдяки використанню
Диску Google можна зберігати файли, ділитися ними з іншими користувачами,
синхронізувати файли з різних пристроїв.
В Google Диску ви
можете безкоштовно зберігати до 10 ГБ даних. Максимальний розмір файла, який
можна закачати на диск – 2 Гб.
Документи Google – це безкоштовний набір
веб-сервісів. Він дозволяє легко створювати, спільно використовувати і
змінювати документи в Інтернеті.
Документи, що створюються, зберігаються
на спеціальному сервері Google. Це одна з ключових переваг програми, оскільки
доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп'ютера,
підключеного до Інтернету (при цьому доступ захищений паролем).
Для того, щоб користуватися хмарним
сервісом Google Docs, необхідно створити свій аккаунт.
-
А що таке аккаунт?
Аккаунт - це обліковий запис, в якому
зберігається персональна інформація користувача для входу на сайт.
Як треба завантажувати дану хмарну технологію?
По – перше,
потрібно увійти в свій аккаунт.
По – друге, ввести
адресу електронної пошти і пароль. Потім натискаємо кнопку Сервіси.
Натискаємо на слово Більше
і вибираємо Документи.
Інтерфейс Google Docs це:
·
область системи пошуку;
·
рядок кнопок служби
Документи;
o Праворуч - кнопки У вигляді списку,
Сортування, Відкрити вікно вибору файлів;
o Зліва - кнопка меню для вибору
типу документа і структури папок ваших документів;
·
кнопка Створити.
Щоб створити новий документ в Google Docs, необхідно за допомогою меню вказуємо необхідний нам тип
документа (наприклад: презентація).
Вікно програми для створення
презентацій в Документах Google нагадує інтерфейс програми Microsoft
PowerPoint. Тому працювати з даним сервісом досить просто.
Однією з
особливостей хмарних технологій є можливість спільної
роботи над документом групою користувачів, причому з різних місце розташувань
(дистанційно).
Отже ми бачимо, як багато різних
можливостей надає нам Інтернет. І тут перерахована лише невелика їх частина. На
уроках виробничого навчання ми як одна
проектна група спільно працюємо над презентацією на тему «Хмарні обчислення та
сервіси Google».
Уявимо ситуацію: нам потрібно створити проект, але виникли непередбачувані обставини.
Погодні умови, або інші обставини не дозволяють нам зібратися разом, щоб
створити проект, а до його захисту
залишилося кілька днів.
Що
робити в такій ситуації?
Як ви думаєте? (Учні пропонують різні шляхи вирішення
проблеми).
Більшість
учнів із задоволенням вчаться новим хмарним технологіям, розвивають
інтелектуальні здібності.
І
саме тут на допомогу приходять хмарні технології Google.
Для
створення презентації на тему, яка оголошена вище, учням формулюється основне
завдання: дистанційно, з використанням мережевого оточення, мережевих ресурсів
(як в навчальному закладі так і дома ) створити слайд з вказаної теми, який в
сукупності з іншими слайдами, що створеними учнями складатимуть(формуватимуть)
загальну презентацію проекта . Кожний учень підгрупи повинен мати свій створений аккаунт, котрий
використовуватиметься для збереження слайдів презентації та подальшої спільної
роботи над нею. Всі створені слайди в кінцевому результаті повинні утворити
одну потужну презентацію. Важливість виконання цього завдання полягає саме в
використанні Хмарних технологій; в даному випадку це саме такі ресурси, як:
- Диск Google,
- документи Google.
Виконаний, представлений і
збережений учнями проект, попередньо
розташований на диск Google.
Дійсно, майбутнє Інтернету може бути дуже цікавим і
корисним для нас. Слід сказати, що в розвинутих країнах, а саме в Китаї та США такі технології вже використовуються
досить тривалий час.
Недарма Білл Гейтс правду казав, що хмарні технології - це наше майбутнє і
не тільки.
Вмотивована, активна, динамічна, розумова і емоційна діяльність учня з
використанням хмарних технологій як під час навчання, так і під час виконання
домашніх робіт, в ході повторення чи закріплення, підготовки до наступного уроку
чи до уроків узагальнення, спонукає мене до створення відповідних
демонстраційних матеріалів, підбору додаткових завдань, які дозволяють перейти
на якісно інший рівень отримання сучасних знань; учні отримують можливість
перебувати в процесі навчання в будь-який час і у будь-якому місці, де є
Інтернет. Швидше за все, у всесвітній
мережі криється більше можливостей, ніж кожен може собі уявити. І тим, хто їх
не використовує, в майбутньому буде все складніше і складніше.
Без
перебільшення можна стверджувати, що хмарні технології це саме ті технології,
які покликані розвантажити нас викладачів, допомогти у досягненні поставленої
мети. Зручно, що більшість хмарних сервісів мають свої мобільні додатки для
більш зручної роботи з ними на планшетах та смартфонах, що дозволяє фактично
мати постійний зв'язок з усіма даними і учасниками навчального процесу. Більшість
учнів із задоволенням вчаться новим технологіям, розвивають інтелектуальні
здібності. Сучасних дітей ніхто не вчить користуватися складними мобільними
телефонами – вони навчаються майже самостійно, а вже потім життя не уявляють
без цього пристрою.
Отже,
використання хмарного освітньо-навчального середовища сприяє підвищенню активізації
пізнавальної діяльності учнів, що забезпечується, як в інтерактивному он–лайн
режимі роботи, так і в режимі вільного доступу до навчальних матеріалів.
Результатом
створеного проекту є використання (а саме з допомогою хмарних технологій) в
навчально – виробничому процесі створених тестів для проведення контролю знань,
умінь і навичок учнів. Ці тестові завдання зберігаються на Google – дисках
і за необхідністю можуть бути
використані моїми колегами.
Хмарні
технології - це не тільки майбутнє, але багато в чому це вже і сьогодення. Звичайні
хмари у небі для нас звичні – стануть звичними і інформаційні хмари.
Навчання
прямує до хмар і я з моїми учнями теж!
Комментариев нет:
Отправить комментарий